C C C C A+ A A- X

Конкурс за заемане на длъжост "Съдебен секретар" - две щатни бройки и "Призовкар" - една щатна бройка

Дата на публикуване 10 юли 2025 Последна редакция 10 юли 2025 Обяви и конкурси Отпечатай

РАЙОНЕН СЪД – РУСЕ

обявява конкурс

 

На основание Заповед № РД-13-595/08.07.2025 г. на административния ръководител на Районен съд – Русе се обявява конкурс, на основание чл.67, ал. 1, т. 1 от КТ, за заемане на следните длъжности:

  • „Съдебен секретар“ – 2 щатни бройки;
  • „Призовкар“ – 1 щатна бройка.

 

Място на работа: гр. Русе, Съдебна палата, ул. „Александровска” № 57.

  1. Кратко описание на длъжностите:

Съдебен секретар: съставя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава, в тридневен срок; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата и ги поставя пред съдебните зали и информационните табла; подрежда и номерира по реда на постъпването им книжата от заседанията; изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите заседания; изготвя и изпраща обявления на страните след постановяване на решение по делото; вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава; съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели и съдебни заседатели; съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание, най-малко 10 дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията-докладчик; изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание; и разпоредителни заседания разпорежданията на съда; извършва и други дейности, възложени му от административния ръководител на съда или от съдебния администратор.

  „Призовкар“: отговаря за своевременното и законосъобразно връчване на призовките и съдебните книжа съгласно правилата на процесуалните закони; обслужва определен район на населеното място, в който изпълнява задълженията си за връчване на призовки; отбелязва с бележка причините за невръчените призовки, както и за връчените извън сроковете по процесуалните закони се връщат с бележка върху тях за причините за това; връчването се удостоверява с подпис на призовкаря, начина, както и всички действия във връзка с връчването;

  1. Общи изисквания за заемане на длъжността:

Всеки кандидат трябва да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, за която кандидатства – да е български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава - страна по Споразумението за ЕИП или на Конфедерация Швейцария; да е навършил пълнолетие; да не е поставен под запрещение; да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер; да не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност; да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове, в ПАС, в чл. 340а, ал. 1 и ал. 2 от ЗСВ и в длъжностната характеристика за съответната длъжност; да притежава необходимите нравствени и професионални качества; да е придобил минимално образователно-квалификационна степен – средно образование.

  1. Минимални и специфични изисквания, предвидени за заемане на длъжността:

 „Съдебен секретар“  –  отлично владеене на машинопис и познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с МS Excel, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; отлични познания и умения за съставяне и оформяне на съдебни протоколи, писма, удостоверения и др.; отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители); опит при работа с документи и кореспонденция; отлични комуникационни и организационни умения, отлични умения за работа в екип; притежание на необходимите нравствени и професионални качества.

„Призовкар“ – добра компютърна грамотност; работа със стандартно офис оборудване; умения и познания по приемане, предаване, подреждане и съхраняване на съдебна документация; отлични комуникационни и организационни умения; отлични умения за работа с граждани и в екип; дискретност, изпълнителност, отговорност, инициативност, способност за решаване на конфликтни ситуации; добри познания относно работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС) и на процесуалните закони - ГПК и НПК, в частта свързана с правилата за връчване на призовки и съдебни книжа;

Предимство: наличие на опит в изпълнението на сходна или идентична длъжност.

  1. Начин на провеждане на конкурса и на оценяване на кандидатите:

Конкурсът ще се проведе на три етапа:

Първи етап: допускане по документи;

Втори етап: практически изпит (за длъжността „съдебен секретар)/ писмен тест (за длъжността „призовкар“);

Трети етап: събеседване.

 Събеседването ще се проведе върху Правилника за администрацията на съдилищата, Етичния кодекс на съдебните служители, Закон за съдебната власт и др.

Вторият и третият етап от конкурса ще се проведат при спазване на утвърдени в Районен съд – Русе Вътрешни правила, съдържащи реда на провеждане на съответния етап, начина и критериите за оценяване представянето на кандидатите на практическия изпит и събеседването, и крайното класиране.

За всеки етап от провеждане на конкурса, датите за провеждането му, ще се обявяват на информационното табло в съдебната палата и на интернет страницата на съда. Протоколът от крайния резултат на конкурса ще се публикува на интернет страницата на съда.

  1. Кандидатите следва да представят следните документи:

Писмено заявление (по образец, достъпен на сайта на РС – Русе) за участие в конкурса, към което се прилагат:

-  подробна професионална автобиография - европейски формат (СV);

-  заверено от кандидата копие от документ за самоличност;

-  заверени от кандидата копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;

- заверено от кандидата копие от документ за машинописна квалификация и/или компютърна грамотност;

- заверени от кандидата копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж (при наличие на такъв);

- медицински документ, удостоверяващ, че кандидатът не страда от психично заболяване – оригинал;

-  медицинско свидетелство за постъпване на работа - оригинал;

- декларация за спазване изискванията по чл. 136  от ПАС (по образец, достъпен на сайта на РС – Русе);

- други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността по преценка на кандидата.

От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено служебно от Бюро „Съдимост“ при Районен съд - Русе.

Документите се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно).

  1. Минимален размер на основното трудово възнаграждение - съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата по чл. 341, ал. 1 от ЗСВ.
  2. Документите на кандидатите се приемат в гр. Русе, Съдебна палата, етаж 1, стая № 31, служба „Регистратура”, от 9:00 часа до 17:00 часа, в срок до 08.08.2025 г., включително.

 Длъжностните характеристики за длъжността „съдебен секретар“ и „призовкар“ са публикувани на сайта на съда, заедно с образците на заявление за участие в конкурса и декларацията по чл. 340а, ал. 1 ЗСВ - https://ruse-rs.justice.bg/  (Пресцентър/Обяви и конкурси).

 

Информираме Ви, че данните, които доброволно ни предоставяте, са лични данни и попадат под специална защита по смисъла на Закона за защита на личните данни. Районен съд – Русе се задължава да ги съхранява и да не ги разпространява под каквато и да е форма.                       

 

Обявата е публикувана във вестник „Утро”, брой 126/10.07.2025 г.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация