C C C C A+ A A- X

Конкурс за заемане на свободни щатни длъжности

Дата на публикуване 27 февруари 2023 Последна редакция 27 февруари 2023 Обяви и конкурси Отпечатай

РАЙОНЕН СЪД – РУСЕ

обявява конкурс

 

         На основание Заповед № РД-13-154/23.02.2023 г. на административния ръководител на Районен съд – Русе се обявява конкурс, на основание чл.67, ал.1, т.1 от КТ, за заемане на следните длъжности:

         - „Съдебен администратор“ – 1 щатна бройка;

        - „Съдебен секретар“ – 2 щатни бройки;

         - „Съдебен деловодител“ – 2 щатни бройки;

         - „Призовкар“ – 1 щатна бройка.

         Място на работа: гр. Русе, Съдебна палата, ул. „Александровска” № 57.

  1. Кратко описание на длъжностите:

         - „Съдебен администратор“ - планира, организира и ръководи съдебните служители; отговаря за управлението на административната дейност в съда; осигурява организационна връзка между административния ръководител и съдиите с администрацията на съда; организира разпределението на дейностите между отделните звена на администрацията на съда и изпълнението на задълженията на съдебните служители; въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, автоматизацията и връзките с обществеността; създава условия за нормална и ефективна работа на съдебните служители; организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите; организира обучението на съдебните служители и повишаването на тяхната квалификация; следи за спазването на трудовата дисциплина и уплътняване на работното време; съгласува времето за ползване на отпуските от съдебните служители и тяхното персонално заместване от друг служител; участва в комисията по атестиране и предлага промяна в ранговете и трудовото им възнаграждение; предлага служителите за поощрение или за налагане на дисциплинарни наказания; ръководи работата по изготвянето на проекта за бюджет на съда и го представя за одобрение на административния ръководител на съда; ръководи и контролира снабдяването и оборудването на съда; организира контрола по събирането на таксите от администрацията на съда; планира и контролира дейността по изграждането, поддържането и ремонта на съдебната сграда; изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на съда.

         -  „Съдебен секретар” - съставя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава, в тридневен срок; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата и ги поставя пред съдебните зали и информационните табла; подрежда и номерира по реда на постъпването им книжата от заседанията; изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите заседания; изготвя и изпраща обявления на страните след постановяване на решение по делото; вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава; съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели и съдебни заседатели; съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията, или отразява начина на уведомяването им; най-малко 10 дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията-докладчик; изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание; изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това в регистъра за издадените изпълнителни листове; в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията-докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела – в деловодството; анонимизира протоколите от съдебни заседания и съдебните актове и ги подготвя за публикуване на страницата на съда в интернет в предвидените от закона случаи; вписва в книгата за закрити и разпоредителни заседания разпорежданията на съда; извършва и други дейности, възложени му от административния ръководител на съда или от съдебния администратор;

         - „Съдебен деловодител“ - окомплектова образуваните и разпределени на съдия-докладчик входящи документи; извършва вписвания в съответните деловодни книги; изготвя списък за призовките, изпраща призовките и съобщенията по делата с изключение на тези по отложените дела; подрежда и докладва на съдията-докладчик новопостъпили документи към висящите дела; изпълнява разпореждания на съда, постановени в закрити и разпоредителни заседания; следи за изтичане на процесуалните срокове, представя делата на съдиите-докладчици и изпълнява техните указания; организира и поддържа подреждането на делата в деловодството; предоставя справки по делата; подготвя и изпраща до съответната инстанция делата по разпореждане на съдията-докладчик, по които са постъпили жалби; проверява ежемесечно делата без движение и спрените дела и ги докладва на съдията-докладчик; извършва проверка и предава в архива делата, но не по-рано от два месеца след приключването им; поддържа календар за насрочените дела; отразява в електронната папка и/или на хартиен носител съответния статус и местоположение на делото; изготвя и изпраща обявления на страните след постановяване на решение по делото, като прави отбелязване върху решението; вписва новообразуваните дела в азбучниците и в съответните описни книги най-късно на следващия ден след образуването; оставя копия от изходящите документи, които се съхраняват към съответните съдебни дела или папки; връща на съответния орган приложените по делото преписки и материали след влизане в сила на съдебния акт; изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и определени със заповед на административния ръководител на съда или с разпореждане на съдебния администратор;

         - „Призовкар“ - отговаря за своевременното и законосъобразно връчване на призовките и съдебните книжа съгласно правилата на процесуалните закони; обслужва определен район на населеното място, в който изпълнява задълженията си за връчване на призовки; отбелязва с бележка причините за невръчените призовки, както и за връчените извън сроковете по процесуалните закони се връщат с бележка върху тях за причините за това; връчването се удостоверява с подпис на призовкаря, начина, както и всички действия във връзка с връчването;

  1. Общи изисквания за заемане на длъжностите:

         Всеки кандидат трябва да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, за която кандидатства - български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава - страна по Споразумението за ЕИП или на Конфедерация Швейцария; да е навършил пълнолетие; да не е поставен под запрещение; да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер; да не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност; да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове, в ПАС, в чл. 340а, ал. 1 и ал. 2 от ЗСВ и в длъжностната характеристика за съответната длъжност; средно образование и трудов стаж минимум 3 години - за длъжностите „съдебен секретар“, „съдебен деловодител“ и „призовкар“, а за длъжността „съдебен администратор“ – да има българско гражданство; висше образование с образователна степен „магистър“ по специалностите публична администрация, икономика или право и професионален опит не по-малко от 8 години; не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер независимо от реабилитацията; притежава необходимите нравствени и професионални качества; притежава добри практически умения за работа със системен и приложен софтуер.

  1. Минимални и специфични изисквания, предвидени за заемане на длъжностите:

         - „съдебен администратор“ – отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични компютърни умения, текстообработка, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; комуникативност, деловитост, коректност и вежливост във взаимоотношенията; отговорност и оперативност при изпълнение на служебните задължения; умение за работа в екип; отлично познаване на нормативната уредба на съдебната власт, както и вътрешни актове,  регулиращи функционирането на съдебната система, Правилника за администрацията в съдилищата, нормативните актове в областта на трудовото, административното, финансовото и данъчното право; осъвременява знанията си и разбира административните последствия от промените в законодателството; управленски умения.

         Предимство: наличие на опит в изпълнението на сходна или идентична длъжност.

         - „съдебен секретар“ - отлично владеене на машинопис и познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с МS Excel, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; отлични познания и умения за съставяне и оформяне на съдебни протоколи, писма, удостоверения и др.; отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители); опит при работа с документи и кореспонденция; отлични комуникационни и организационни умения, отлични умения за работа в екип; притежание на необходимите нравствени и професионални качества;

         - „съдебен деловодител“ - отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; отлични компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с МS Excel, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; отлични познания по приемане, подреждане и съхраняване на съдебна документация; отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители); отлични комуникационни и организационни умения, отлични умения за работа с граждани и в екип;

         - „призовкар“ – добра компютърна грамотност; работа със стандартно офис оборудване; умения и познания по приемане, предаване, подреждане и съхраняване на съдебна документация; отлични комуникационни и организационни умения; отлични умения за работа с граждани и в екип; дискретност, изпълнителност, отговорност, инициативност, способност за решаване на конфликтни ситуации; добри познания относно работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС/ и на процесуалните закони - ГПК и НПК, в частта свързана с правилата за връчване на призовки и съдебни книжа;

  1. Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите:

         Първи етап – допускане по документи;

         Втори етап –  практически изпит, който се провежда само за длъжността „съдебен секретар”. До трети етап се допускат само кандидатите, получили от втория етап 4 и повече точки;

         Трети етап – оценяване на кандидатите, допуснати до трети етап на конкурса - събеседване.

         Конкурсът ще се проведе при спазване на утвърдените в сила от 23.02.2023 г. Вътрешни правила за провеждане на конкурс и оценяване на кандидати за заемане на длъжностите „съдебен администратор“, „съдебен секретар“, „съдебен деловодител“ и „призовкар“.                      

  1. Кандидатите следва да представят следните документи:

         Писмено заявление (по образец) за участие в конкурса, към което се прилагат:

         - подробна професионална автобиография - европейски формат (СV);

         - заверено от кандидата копие от документ за самоличност;

         - заверени от кандидата копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;

         - заверено от кандидата копие от документ за машинописна квалификация и/или компютърна грамотност;

         - заверени от кандидата копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж (при наличие на такъв) - трудова книжка, служебна книжка, осигурителна книжка;

         - медицински документ, удостоверяващ, че кандидатът не страда от психично заболяване – оригинал;

         - медицинско свидетелство за постъпване на работа - оригинал;

         - декларация за спазване изискванията по чл. 136  от ПАС (по образец);

         - други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността по преценка на кандидата.

         От кандидата не се изисква представянето на свидетелство за съдимост. Същото ще бъде получено служебно от Бюро „Съдимост“ при Районен съд - Русе.

         При кандидатстване  за повече от една длъжност в рамките на този конкурс, медицинското свидетелство и документът удостоверяващ, че кандидатът не страда от психично заболяване могат да се фотокопират, да се заверят с подпис на кандидата и да се приложат към съответното заявление.

         Документите се подават лично или чрез пълномощник (нотариално заверено пълномощно).

         Образци от документите, типови длъжностни характеристики и посочените Вътрешни правила, ще бъдат на разположение на кандидатите при подаване на документите.

  1. Минимален размер на основното трудово възнаграждение - съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата по чл. 341, ал. 1 от ЗСВ.
  2. Списък на допуснатите и недопуснатите кандидати, както и датата, началния час и мястото на провеждане на конкурса ще бъдат обявени на информационното табло в съдебната палата и на интернет страницата на съда - https://ruse-rs.justice.bg/ (Пресцентър/Обяви и конкурси)
  3. Документите на кандидатите се приемат в гр. Русе, Съдебна палата, етаж 1, стая № 31, служба „Регистратура”, от 9.00 часа до 17.00 часа, в срок до 28.03.2023г. включително.

 

Обявата е публикувана във вестник „Утро”, брой 39/27.02.2023 г.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация